Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El dictado como instrumento para promover la interculturalidad en el aula ELE : propuestas para el nivel A1

URI:
http://hdl.handle.net/11162/94401
Full text:
http://www.educacion.gob.es/dctm ...
View/Open
00820123015565.pdf (179.9Kb)
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista; Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández Mercedes, María del Pilar
Date:
2012
Published in:
Biblioteca virtual redELE. 2012, n. especial, febrero ; 13 p.
Abstract:

Se presenta una actividad dirigida a alumnos con nivel A1 (MCER), diseñada para realizarse en dinámica de parejas, grupos o individual. Los objetivos son: favorecer el desarrollo del alumno como hablante intercultural; posibilitar habilidades y actitudes interculturales en el aula; promover la utilización del dictado como técnica habitual en el aula; favorecer la integración de destrezas; fomentar el aprendizaje cooperativo y la cohesión del grupo; y facilitar el desarrollo de la autonomía de aprendizaje.

Se presenta una actividad dirigida a alumnos con nivel A1 (MCER), diseñada para realizarse en dinámica de parejas, grupos o individual. Los objetivos son: favorecer el desarrollo del alumno como hablante intercultural; posibilitar habilidades y actitudes interculturales en el aula; promover la utilización del dictado como técnica habitual en el aula; favorecer la integración de destrezas; fomentar el aprendizaje cooperativo y la cohesión del grupo; y facilitar el desarrollo de la autonomía de aprendizaje.

Leer menos
Materias (TEE):
lengua española; lenguas extranjeras; aprendizaje de lenguas; educación inter-cultural; lección
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.