Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El absentismo y el abandono : una forma de exclusión escolar

URI:
http://hdl.handle.net/11162/91036
Full text:
http://www.ugr.es/~recfpro/rev91 ...
View/Open
00820113000191.pdf (54.75Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
González González, María Teresa
Date:
2005
Published in:
Profesorado : revista de curriculum y formación del profesorado. 2005, v. 9, n. 1 ; 12 p.
Abstract:

Se aborda el absentismo y su forma más aguda, el abandono escolar, considerados ambos como expresiones de riesgo de exclusión escolar y social. Se delimitan sus características principales y los rasgos que los definen. Se establecen algunas cuestiones clave para comprender el papel de los centros escolares en esta problemática: organización, funcionamiento, clima, estructuras, dinámicas, políticas y procedimientos, currículum, etc. Finalmente se proponen aspectos y medidas que cabría tener en cuenta cuando un centro escolar pretende paliar el absentismo o el abandono escolar.

Se aborda el absentismo y su forma más aguda, el abandono escolar, considerados ambos como expresiones de riesgo de exclusión escolar y social. Se delimitan sus características principales y los rasgos que los definen. Se establecen algunas cuestiones clave para comprender el papel de los centros escolares en esta problemática: organización, funcionamiento, clima, estructuras, dinámicas, políticas y procedimientos, currículum, etc. Finalmente se proponen aspectos y medidas que cabría tener en cuenta cuando un centro escolar pretende paliar el absentismo o el abandono escolar.

Leer menos
Materias (TEE):
absentismo; abandono de estudios; fracaso escolar; discriminación social; centro de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.