Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El lápiz en el aula : la educación del consumidor potenciadora del saber accesible a todo el mundo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/88425
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Cuesta, Ana María
Date:
2003
Published in:
Aula de innovación educativa. 2003, n. 127, Diciembre ; p. 61-65
Abstract:

La autora plantea actividades en el aula con visión global como educadora y como consumidora utilizando materiales escolares cotidianos. Del análisis de cualquiera de estos productos se desprenden consecuencias sociales, económicas, medioambientales y utiliza la motivación intrínseca de los actos de consumo para fomentar una actitud crítica y la búsqueda de soluciones.

La autora plantea actividades en el aula con visión global como educadora y como consumidora utilizando materiales escolares cotidianos. Del análisis de cualquiera de estos productos se desprenden consecuencias sociales, económicas, medioambientales y utiliza la motivación intrínseca de los actos de consumo para fomentar una actitud crítica y la búsqueda de soluciones.

Leer menos
Materias (TEE):
educación del consumidor; tema transversal; elaboración de medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.