Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La secuencia formativa en educación infantil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/88414
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Roca, Cristina
Date:
2003
Published in:
Aula de innovación educativa. 2003, n. 127, Diciembre ; p. 16-18
Abstract:

Al trabajar la secuencia formativa hay que empezar por determinar los objetivos y los criterios de evaluación. La autora afirma que una evaluación en clave de secuencia formativa tiene que permitir que el alumno sintetice y recapitule lo que ha aprendido pero, sobre todo, tiene que ofrecerle nuevas situaciones de aprendizaje, descubrir, investigar, observar, así como garantizar también la capacidad de relacionar entre sí todos los aprendizajes.

Al trabajar la secuencia formativa hay que empezar por determinar los objetivos y los criterios de evaluación. La autora afirma que una evaluación en clave de secuencia formativa tiene que permitir que el alumno sintetice y recapitule lo que ha aprendido pero, sobre todo, tiene que ofrecerle nuevas situaciones de aprendizaje, descubrir, investigar, observar, así como garantizar también la capacidad de relacionar entre sí todos los aprendizajes.

Leer menos
Materias (TEE):
objetivo de enseñanza; evaluación; método educativo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.