Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Formación del profesorado e innovación educativa : el máster de secundaria en Valencia

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87322
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ciscar Vercher, Josep; Fita Esteve, Sara; Galán Olcina, Odiel; Fonfria de la Torre, Xavier
Date:
2011
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2011, n. 68, abril-junio ; p. 65-73
Abstract:

Reflexiones de un profesor y tres alumnos sobre el desarrollo del máster de secundaria, sus problemas, sus posibles causas y su relación con la innovación educativa y las expectativas del alumno. Sus reflexiones concluyen en la necesidad de realizar cambios profundos en la formación del profesorado, cambios que han de ir desde la universidad y el máster de formación del profesorado hasta la propia organización de los centros, los consejos escolares, la formación continua e incluso la inspección educativa.

Reflexiones de un profesor y tres alumnos sobre el desarrollo del máster de secundaria, sus problemas, sus posibles causas y su relación con la innovación educativa y las expectativas del alumno. Sus reflexiones concluyen en la necesidad de realizar cambios profundos en la formación del profesorado, cambios que han de ir desde la universidad y el máster de formación del profesorado hasta la propia organización de los centros, los consejos escolares, la formación continua e incluso la inspección educativa.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; profesor en prácticas; formación inicial
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.