Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Las salidas de campo : mucho más que una excursión

URI:
http://hdl.handle.net/11162/86311
View/Open
01820083002682.pdf (4.796Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
López Martín, Juan Antonio
Date:
2007
Published in:
Educar en el 2000 : revista de formación del profesorado. 2007, n. 11, noviembre ; p. 100-103
Abstract:

Las salidas de campo posibilitan al alumno el aprendizaje significativo de las ciencias de la naturaleza, contribuyendo a la educación ambiental de los mismos. Se presentan las causas de disminución de estas salidas y su concepción como meras excursiones por parte del alumno. Se aportan los objetivos a conseguir en el trabajo de campo como herramienta en la enseñanza de la geología y las medidas para obtener su máximo rendimiento..

Las salidas de campo posibilitan al alumno el aprendizaje significativo de las ciencias de la naturaleza, contribuyendo a la educación ambiental de los mismos. Se presentan las causas de disminución de estas salidas y su concepción como meras excursiones por parte del alumno. Se aportan los objetivos a conseguir en el trabajo de campo como herramienta en la enseñanza de la geología y las medidas para obtener su máximo rendimiento..

Leer menos
Materias (TEE):
excursión; campo; ciencias de la naturaleza; geología; educación ambiental; aprendizaje por experiencia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.