Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprender desde la escuela y la familia a ver televisión de calidad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85711
View/Open
01820063000053.pdf (53.44Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pavón Rabasco, Francisco
Date:
2005
Published in:
Comunicar : revista científica iberoamericana de comunicación y educación. 2005, n. 25 ; p. 221-224
Abstract:

La oferta televisiva se caracteriza por una lucha de audiencias y por un todo vale con tal de conseguirlas. Se analizan los efectos de la televisión en la sociedad, la infancia y la juventud, así como las posibles líneas de mejora. En segundo lugar, se ven las posibilidades educativas que ofrecen determinados programas de televisión que tengan un carácter más formativo y en el que intervengan por igual profesionales de la comunicación y de la enseñanza.

La oferta televisiva se caracteriza por una lucha de audiencias y por un todo vale con tal de conseguirlas. Se analizan los efectos de la televisión en la sociedad, la infancia y la juventud, así como las posibles líneas de mejora. En segundo lugar, se ven las posibilidades educativas que ofrecen determinados programas de televisión que tengan un carácter más formativo y en el que intervengan por igual profesionales de la comunicación y de la enseñanza.

Leer menos
Materias (TEE):
televisión; influencia social; participación; televisión educativa; familia; infancia; juventud
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.