Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Modelos, paradigmas o culturas de la formación profesional

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85539
Full text:
http://www.cedefop.europa.eu/en/ ...
View/Open
REFP_2004_32p34.pdf (127.7Kb)
Education Level:
Formación Profesional
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Heikkinen, Anja
Date:
2004
Published in:
Formación profesional : revista europea. 2004, v.II, n. 32, mayo-agosto ; p. 34-48
Abstract:

Muestra la necesidad de una investigación intercultural sobre la emergencia de significados para la formación profesional. Un elemento esencial para ellos serán los estudios sobre períodos históricos en los que la FP tuvo que competir con otros tipos de educación. A través del análisis de la formación de perfeccionamiento en Finlandia, países escandinavos y Alemania, se sugiere una historización y contextualización para los modelos de la FP.

Muestra la necesidad de una investigación intercultural sobre la emergencia de significados para la formación profesional. Un elemento esencial para ellos serán los estudios sobre períodos históricos en los que la FP tuvo que competir con otros tipos de educación. A través del análisis de la formación de perfeccionamiento en Finlandia, países escandinavos y Alemania, se sugiere una historización y contextualización para los modelos de la FP.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación histórica; análisis comparativo; Alemania; Finlandia; Noruega; Suecia; formación profesional; historia de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.