Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aplicación educativa de los videojuegos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85350
View/Open
018200430219.pdf (194.6Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sanz Rubira, José Manuel
Date:
2004
Published in:
Educar en el 2000 : revista de formación del profesorado. 2004, n. 8, abril ; p. 132-135
Abstract:

Se describe una experiencia desarrollada con alumnos con necesidades educativas especiales, con deficiencia media y moderada, muy receptivos a los planteamientos lúdicos de los videojuegos. La experiencia abarca actuaciones en el centro escolar y en la familia. La metodología se basa en la exploración, en oposición a los procesos mentales basados en la retención de la información.

Se describe una experiencia desarrollada con alumnos con necesidades educativas especiales, con deficiencia media y moderada, muy receptivos a los planteamientos lúdicos de los videojuegos. La experiencia abarca actuaciones en el centro escolar y en la familia. La metodología se basa en la exploración, en oposición a los procesos mentales basados en la retención de la información.

Leer menos
Materias (TEE):
vídeo interactivo; deficiente; necesidad de educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.