Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

A integración de alumnos con necesidades educativas especiais no segundo ciclo de educación infantil. 'La integración de alumnos con necesidades educativas especiales en el segundo ciclo de educación infantil'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/76249
Education Level:
Educación Especial
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
López, Francesc
Date:
2001
Published in:
Quinesia : revista de educación especial. 2001, n. 30, septiembre; p. 65-76
Abstract:

Se enfoca la práctica de la investigación escolar de los alumnos con necesidades educativas especiales, desde cuatro posibles aspectos: el curriculum, los recursos, las expectativas de los adultos y la relación familia-escuela. Se hace hincapié en el carácter benéfico general que tiene la integración, más que en la consideración de esta como logro político-social.

Se enfoca la práctica de la investigación escolar de los alumnos con necesidades educativas especiales, desde cuatro posibles aspectos: el curriculum, los recursos, las expectativas de los adultos y la relación familia-escuela. Se hace hincapié en el carácter benéfico general que tiene la integración, más que en la consideración de esta como logro político-social.

Leer menos
Materias (TEE):
programa de estudios; relación padres-escuela; expectativa; integración escolar
Otras Materias:
Alumnos con Necesidades Educativas Especiales (ACNEE)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.