Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Análisis contrastivo inglés-español : morfología, funcionalidad y semántica del imperfecto y del pretérito para estudiantes de español lengua extranjera

URI:
http://hdl.handle.net/11162/72195
Full text:
http://www.mecd.gob.es/dctm/rede ...
View/Open
00820083000314.pdf (125.7Kb)
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ruiz Cecilia, Raúl; Guijarro Ojeda, Juan Ramón
Date:
2005
Published in:
RedELE : revista electrónica de didáctica español lengua extranjera. 2005, n. 4, junio ; 16 p.
Abstract:

Se pretende dilucidar los aspectos gramaticales y semánticos más conflictivos a los que se enfrentan los estudiantes angloparlantes de Español Lengua Extranjera cuando aprenden las formas verbales del imperfecto y del pretérito. Se realiza un recorrido panorámico sobre las particularidades morfológicas, los diferentes usos contextuales, los usos literarios, el uso continuo de los mismos y las peculiaridades semánticas existentes en la forma y uso de ambos tiempos verbales tanto en español como en inglés. El fin último perseguido consiste en ofrecer de forma clara y sencilla un esquema general práctico sobre una de las áreas más problemáticas en el aprendizaje de la lengua española.

Se pretende dilucidar los aspectos gramaticales y semánticos más conflictivos a los que se enfrentan los estudiantes angloparlantes de Español Lengua Extranjera cuando aprenden las formas verbales del imperfecto y del pretérito. Se realiza un recorrido panorámico sobre las particularidades morfológicas, los diferentes usos contextuales, los usos literarios, el uso continuo de los mismos y las peculiaridades semánticas existentes en la forma y uso de ambos tiempos verbales tanto en español como en inglés. El fin último perseguido consiste en ofrecer de forma clara y sencilla un esquema general práctico sobre una de las áreas más problemáticas en el aprendizaje de la lengua española.

Leer menos
 

This paper tries to shed light on those grammatical and semantic aspects around the 'imperfect' and 'preterit' which cause problems to Anglophones when learning Spanish as a Foreign Language. We analyse morphology, function, progressive use and semantics in the use of both tenses in English and in Spanish. We aim at offering a clear and simple practical scheme of one of the most difficult grammatical areas of Spanish grammar for English speaking students.

This paper tries to shed light on those grammatical and semantic aspects around the 'imperfect' and 'preterit' which cause problems to Anglophones when learning Spanish as a Foreign Language. We analyse morphology, function, progressive use and semantics in the use of both tenses in English and in Spanish. We aim at offering a clear and simple practical scheme of one of the most difficult grammatical areas of Spanish grammar for English speaking students.

Leer menos
 
Materias (TEE):
enseñanza de lenguas; lengua española; aprendizaje de lenguas; gramática; semántica; morfología
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.