Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El portafolios para el aprendizaje y la evaluación : utilización en el contexto universitario

URI:
http://hdl.handle.net/11162/64347
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martínez Segura, María José; Barragán Sánchez, Raquel; García Pérez, Rafael; Rebollo Catalán, María de los Ángeles; Vega Caro, Luisa; Gewerc Barujel, Adriana; Pina Roche, Florentina; Almansa Martínez, Pilar; Fernández Pascual, Rosaura; Frías Bustamante, María Pilar; Roig Vila, Rosabel; Barberà Gregori, Elena; Aguado Roman, Gemma; Rodera Bermúdez, Anna Maria; Talavera López, Jesús; García Martínez, Juan Diego; Rebollo Pedruelo, Miguel; Esteban Yayo, Miguel
Date:
2009
Abstract:

Se aborda la utilización del portafolios para el aprendizaje y la evaluación dentro del ámbito universitario. Se divide en dos partes: la primera aporta ideas básicas para el conocimiento del portafolios como herramienta metodológica, sus diferentes usos, su versión digital y las ventajas e inconvenientes; en la segunda se muestran experiencias de utilización del portafolios procedentes de distintas universidades y titulaciones para ejemplificar su puesta en práctica.

Se aborda la utilización del portafolios para el aprendizaje y la evaluación dentro del ámbito universitario. Se divide en dos partes: la primera aporta ideas básicas para el conocimiento del portafolios como herramienta metodológica, sus diferentes usos, su versión digital y las ventajas e inconvenientes; en la segunda se muestran experiencias de utilización del portafolios procedentes de distintas universidades y titulaciones para ejemplificar su puesta en práctica.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza superior; medios de enseñanza; trabajos prácticos; aprendizaje; uso didáctico del ordenador; opinión; evaluación
Otras Materias:
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.