Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El aprendizaje y la evaluación de lenguas : un marco europeo de actuación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/45109
View/Open
01520093000318.pdf (92.04Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
García Armendáriz, Jesús María
Date:
2006
Published in:
Idea : la revista del Consejo Escolar de Navarra. 2006, n. 23 ; p. 6-8
Abstract:

La Comisión Europea articuló un plan en el año 2004 cuyo objetivo era promover el aprendizaje de lenguas. Las propuestas se centraron en cuatro ámbitos: hacer extensivas las ventajas del aprendizaje de idiomas a todos los ciudadanos; mejorar la calidad de la enseñanza; creación de un entorno favorable a las lenguas que integre la diversidad lingüística y fomente las lenguas minorizadas; exigir a las diversas administraciones el compromiso de hacer un seguimiento del plan de acción.

La Comisión Europea articuló un plan en el año 2004 cuyo objetivo era promover el aprendizaje de lenguas. Las propuestas se centraron en cuatro ámbitos: hacer extensivas las ventajas del aprendizaje de idiomas a todos los ciudadanos; mejorar la calidad de la enseñanza; creación de un entorno favorable a las lenguas que integre la diversidad lingüística y fomente las lenguas minorizadas; exigir a las diversas administraciones el compromiso de hacer un seguimiento del plan de acción.

Leer menos
Materias (TEE):
política lingüística; aprendizaje de lenguas; Consejo de Europa; lingüística aplicada
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.