Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Hablar de la pérdida, el sufrimiento, la muerte

URI:
http://hdl.handle.net/11162/32964
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Plaxats, María Antònia; Poch, Concepció
Date:
1999
Published in:
In-fan-cia : educar de 0 a 6 años : revista de la Associació de Mestres Rosa Sensat. 1999, n. 58, noviembre-diciembre ; p. 36-39
Abstract:

La civilización occidental ignora la muerte, y también oculta el sufrimiento y el fracaso. Pero en la medida en que consideramos seriemente la muerte, las personas nos sentimos llamadas a asumir responsablemente la vida. Si educamos para la vida ¿por qué ocultamos a los niños todo lo que hace referencia al hecho de sufrir, perder y morir? Hay que confiar en el potencial saludable del ser humano, si desde el primer momento el niño está acompañado por adultos respondables, de espíritu abierto, flexible y firme a la vez, pordrá dar lo mejor de sí mismo..

La civilización occidental ignora la muerte, y también oculta el sufrimiento y el fracaso. Pero en la medida en que consideramos seriemente la muerte, las personas nos sentimos llamadas a asumir responsablemente la vida. Si educamos para la vida ¿por qué ocultamos a los niños todo lo que hace referencia al hecho de sufrir, perder y morir? Hay que confiar en el potencial saludable del ser humano, si desde el primer momento el niño está acompañado por adultos respondables, de espíritu abierto, flexible y firme a la vez, pordrá dar lo mejor de sí mismo..

Leer menos
Materias (TEE):
muerte; psicología del niño; psicología evolutiva
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.