Translanguaging-ikuspegia lehen hezkuntzako ikasgelan. Ba al du eraginik ikasleen euskara-mailan?
Texto completo:
https://ojs.ehu.eus/index.php/Ta ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2019Publicado en:
Tantak. 2019, n. 31 ; p. 81-101Resumen:
En el término translanguaging se recogen una serie de aportaciones tanto teóricas como prácticas que proponen romper con la división de las lenguas basadas en el monolingüismo. Se analiza el impacto en el nivel de euskera del alumnado de una intervención didáctica que va más allá de la mera comparación del uso de los recursos lingüísticos y estimula el uso de estos recursos. Participan 89 alumnos de 5º y 6º de un centro público de la Comunidad Autónoma Vasca. Todos los alumnos han realizado un test de comprensión lectora en euskera antes y después de la intervención. Además de los alumnos se han recogido las opiniones del profesor de euskera. Los resultados muestran que la intervención no ha perjudicado la capacidad lingüística del alumnado. El profesor también hace una valoración positiva de la intervención y subraya que la intervención pedagógica basada en el translanguaging ha servido para reforzar la conciencia lingüística y metalingüística del alumnado.
En el término translanguaging se recogen una serie de aportaciones tanto teóricas como prácticas que proponen romper con la división de las lenguas basadas en el monolingüismo. Se analiza el impacto en el nivel de euskera del alumnado de una intervención didáctica que va más allá de la mera comparación del uso de los recursos lingüísticos y estimula el uso de estos recursos. Participan 89 alumnos de 5º y 6º de un centro público de la Comunidad Autónoma Vasca. Todos los alumnos han realizado un test de comprensión lectora en euskera antes y después de la intervención. Además de los alumnos se han recogido las opiniones del profesor de euskera. Los resultados muestran que la intervención no ha perjudicado la capacidad lingüística del alumnado. El profesor también hace una valoración positiva de la intervención y subraya que la intervención pedagógica basada en el translanguaging ha servido para reforzar la conciencia lingüística y metalingüística del alumnado.
Leer menosTranslanguaging terminoan elebakartasunean oinarritutako hizkuntzen banaketarekin apurtzea proposatzen duten hainbat ekarpen teoriko nahiz praktiko biltzen dira. Ikerketa hau, ikasgela barruan, hizkuntzen artean muga zurrunik ezarri gabe, euskararen, gaztelaniaren eta ingelesaren arteko antzekotasunak nabarmentzen dituen proiektu pedagogiko handiago baten barruan gauzatu da. Zehazki, hizkuntza baliabideen erabilera alderatze hutsetik haratago joan, eta baliabide hauen erabilera estimulatzen duen esku-hartze didaktikoak ikasleen euskara mailan izandako eragina aztertu da. Ikerketa honetan Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxe publiko bateko 5. eta 6. mailako 89 ikaslek parte hartu dute. Ikasle guztiek euskarazko irakurriaren ulermena neurtzeko test bat gauzatu dute esku-hartzearen aurretik eta ostean. Ikasleez gain proiektuan parte hartu duen euskara irakaslearen iritziak ere jaso dira erdi-egituratutako elkarrizketa baten bidez. Emaitzek erakusten dutenez, esku-hartzeak ez du ikasleen euskara-gaitasuna kaltetu. Irakasleak ere esku-hartzearen balorazio positiboa egiten du eta translanguagingean oinarritutako esku hartze pedagogikoa ikasleen kontzientzia linguistikoa eta metalinguistikoa indartzeko baliagarria izan dela azpimarratzen du.
Translanguaging terminoan elebakartasunean oinarritutako hizkuntzen banaketarekin apurtzea proposatzen duten hainbat ekarpen teoriko nahiz praktiko biltzen dira. Ikerketa hau, ikasgela barruan, hizkuntzen artean muga zurrunik ezarri gabe, euskararen, gaztelaniaren eta ingelesaren arteko antzekotasunak nabarmentzen dituen proiektu pedagogiko handiago baten barruan gauzatu da. Zehazki, hizkuntza baliabideen erabilera alderatze hutsetik haratago joan, eta baliabide hauen erabilera estimulatzen duen esku-hartze didaktikoak ikasleen euskara mailan izandako eragina aztertu da. Ikerketa honetan Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxe publiko bateko 5. eta 6. mailako 89 ikaslek parte hartu dute. Ikasle guztiek euskarazko irakurriaren ulermena neurtzeko test bat gauzatu dute esku-hartzearen aurretik eta ostean. Ikasleez gain proiektuan parte hartu duen euskara irakaslearen iritziak ere jaso dira erdi-egituratutako elkarrizketa baten bidez. Emaitzek erakusten dutenez, esku-hartzeak ez du ikasleen euskara-gaitasuna kaltetu. Irakasleak ere esku-hartzearen balorazio positiboa egiten du eta translanguagingean oinarritutako esku hartze pedagogikoa ikasleen kontzientzia linguistikoa eta metalinguistikoa indartzeko baliagarria izan dela azpimarratzen du.
Leer menos