Idazlan klasikoak eta eskola
Texto completo:
https://ojs.ehu.eus/index.php/Ta ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2019Publicado en:
Tantak. 2019, n. 31 ; p. 9-25Resumen:
Se reflexiona sobre las obras clásicas y tradicionales de la literatura infantil y juvenil, su definición y sus elementos diferenciales, así como su origen, tanto en el caso de obras consideradas universales como de tradición literaria vasca. También se analizan las adaptaciones y reescrituras de estas obras clásicas, sobre todo en la línea de las pérdidas y ganancias que conllevan algunas de ellas, a veces con fines didácticos. Los autores subrayan la necesidad y los beneficios de seguir enseñando estas obras clásicas y tradicionales en el contexto escolar actual, basándose, por un lado, en que proporcionan referentes literarios comunes, cuya transmisión de generación en generación es imprescindible para la supervivencia de una comunidad; por otro, en que estos trabajos proporcionan a los niños herramientas y asideros fundamentales para poder avanzar en su propia trayectoria vital y en la comprensión de la condición humana.
Se reflexiona sobre las obras clásicas y tradicionales de la literatura infantil y juvenil, su definición y sus elementos diferenciales, así como su origen, tanto en el caso de obras consideradas universales como de tradición literaria vasca. También se analizan las adaptaciones y reescrituras de estas obras clásicas, sobre todo en la línea de las pérdidas y ganancias que conllevan algunas de ellas, a veces con fines didácticos. Los autores subrayan la necesidad y los beneficios de seguir enseñando estas obras clásicas y tradicionales en el contexto escolar actual, basándose, por un lado, en que proporcionan referentes literarios comunes, cuya transmisión de generación en generación es imprescindible para la supervivencia de una comunidad; por otro, en que estos trabajos proporcionan a los niños herramientas y asideros fundamentales para poder avanzar en su propia trayectoria vital y en la comprensión de la condición humana.
Leer menosHaur eta gazte literaturako lan klasiko eta tradizionalei buruz hausnartzen da, haien definizioaz eta osagai bereizgarriez, bai eta haien jatorriari buruz ere, dela unibertsaltzat hartzen diren lanen kasuan, dela euskal literatur tradiziokoak ere. Orobat, lan klasiko horien moldaketen eta berridazketen auzia aztertzen da, batez ere moldaketa horietako batzuek, zenbaitetan helburu didaktikoz eginak, berekin dakartzaten galeren eta irabazien ildotik. Lan klasiko eta tradizional horiek egungo eskola-testuinguruan irakasten jarraitzearen beharra eta onurak azpimarratzen dituzte egileek, oinarri hartuta, alde batetik, lan horiek literatur erreferente komunak ematen dituztela, eta erreferente horiek belaunez belaun transmititzea ezinbestekoa dela komunitate baten biziraupenerako; bestetik, lan horiek tresna eta helduleku funtsezkoak ematen dizkietela haurrei, nork bere bizi-ibilbidean eta giza kondizioaren ulermenean aurrera egin ahal izateko.
Haur eta gazte literaturako lan klasiko eta tradizionalei buruz hausnartzen da, haien definizioaz eta osagai bereizgarriez, bai eta haien jatorriari buruz ere, dela unibertsaltzat hartzen diren lanen kasuan, dela euskal literatur tradiziokoak ere. Orobat, lan klasiko horien moldaketen eta berridazketen auzia aztertzen da, batez ere moldaketa horietako batzuek, zenbaitetan helburu didaktikoz eginak, berekin dakartzaten galeren eta irabazien ildotik. Lan klasiko eta tradizional horiek egungo eskola-testuinguruan irakasten jarraitzearen beharra eta onurak azpimarratzen dituzte egileek, oinarri hartuta, alde batetik, lan horiek literatur erreferente komunak ematen dituztela, eta erreferente horiek belaunez belaun transmititzea ezinbestekoa dela komunitate baten biziraupenerako; bestetik, lan horiek tresna eta helduleku funtsezkoak ematen dizkietela haurrei, nork bere bizi-ibilbidean eta giza kondizioaren ulermenean aurrera egin ahal izateko.
Leer menos