Ahalmen espazialaren ikerketa bat Haur Hezkuntzan
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2020Publicado en:
Tantak. 2020, n. 32 ; p. 9-31Resumen:
A partir de mediados del siglo XX se ha destacado la importancia de la capacidad espacial en la enseñanza de las matemáticas, especialmente de la geometría, por lo que muchos investigadores se han centrado en el estudio de la capacidad espacial. Sin embargo, debido a la diversidad de definiciones y conceptos asociados a esta capacidad, no ha sido fácil construir un modelo sólido basado en la capacidad espacial. Se propone un modelo teórico contrastado empíricamente que permita medir la capacidad espacial del alumnado de Educación Infantil, de forma que se pueda ofrecer una atención adecuada a las necesidades de cada alumno. En base a este modelo propuesto, también se analizan las posibles diferencias en la capacidad espacial de chicas y chicos tan habituales.
A partir de mediados del siglo XX se ha destacado la importancia de la capacidad espacial en la enseñanza de las matemáticas, especialmente de la geometría, por lo que muchos investigadores se han centrado en el estudio de la capacidad espacial. Sin embargo, debido a la diversidad de definiciones y conceptos asociados a esta capacidad, no ha sido fácil construir un modelo sólido basado en la capacidad espacial. Se propone un modelo teórico contrastado empíricamente que permita medir la capacidad espacial del alumnado de Educación Infantil, de forma que se pueda ofrecer una atención adecuada a las necesidades de cada alumno. En base a este modelo propuesto, también se analizan las posibles diferencias en la capacidad espacial de chicas y chicos tan habituales.
Leer menosXX. mendearen erditik aurrera, azpimarratu izan da ahalmen espazialak matematikaren, eta bereziki geometriaren, ikas-irakaskuntza duen garrantzia; hori dela-eta ikertzaile asko zentratu da ahalmen espazialaren azterketan. Hala ere, ahalmen horri lotutako definizio eta kontzeptuen aniztasuna medio, ez da erraza izan ahalmen espazialean oinarritutako eredu sendo bat eraikitzea. Lan honetan enpirikoki egiaztatutako eredu teoriko bat proposatzen da, Haur Hezkuntzako ikasleen ahalmen espaziala neurtzea ahalbidetuko duena; horrela, ikasle bakoitzaren beharretara egokitutako arreta eskaini ahal izango da. Proposatutako eredu horretan oinarrituz, arloko ikerketetan horren ohikoak diren nesken eta mutilen ahalmen espazialean egon daitezkeen desberdintasun posibleak ere aztertzen dira.
XX. mendearen erditik aurrera, azpimarratu izan da ahalmen espazialak matematikaren, eta bereziki geometriaren, ikas-irakaskuntza duen garrantzia; hori dela-eta ikertzaile asko zentratu da ahalmen espazialaren azterketan. Hala ere, ahalmen horri lotutako definizio eta kontzeptuen aniztasuna medio, ez da erraza izan ahalmen espazialean oinarritutako eredu sendo bat eraikitzea. Lan honetan enpirikoki egiaztatutako eredu teoriko bat proposatzen da, Haur Hezkuntzako ikasleen ahalmen espaziala neurtzea ahalbidetuko duena; horrela, ikasle bakoitzaren beharretara egokitutako arreta eskaini ahal izango da. Proposatutako eredu horretan oinarrituz, arloko ikerketetan horren ohikoak diren nesken eta mutilen ahalmen espazialean egon daitezkeen desberdintasun posibleak ere aztertzen dira.
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