Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El rol de liderazgo del docente

URI:
https://hdl.handle.net/11162/248585
Full text:
https://octaedro.com/wp-content/ ...
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Capítulo de libro
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández Carrera, Rafael Manuel; Bautista Vallejo, José Manuel
Date:
2022
Published in:
Prevención del fracaso académico y del abandono escolar. Barcelona. 2022 ; p. 131-144
Abstract:

Se reflexiona y reúne información actualizada sobre la capacidad de liderazgo del profesorado, algo que se presenta como necesario y es extremadamente importante en tiempos de cambios profundos y llenos de incertidumbre. También se estudian los distintos modelos de dirección que pueden influir en las organizaciones educativas. Se concluye afirmando algunas de las competencias para el afianzamiento de este liderazgo transformacional, así como los modelos y estilos clásicos de liderazgo.

Se reflexiona y reúne información actualizada sobre la capacidad de liderazgo del profesorado, algo que se presenta como necesario y es extremadamente importante en tiempos de cambios profundos y llenos de incertidumbre. También se estudian los distintos modelos de dirección que pueden influir en las organizaciones educativas. Se concluye afirmando algunas de las competencias para el afianzamiento de este liderazgo transformacional, así como los modelos y estilos clásicos de liderazgo.

Leer menos
Materias (TEE):
rol del profesor; personal docente; liderazgo; administración educativa; dirección administrativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.