Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Bioecological factors and processes in school failure and dropout

URI:
https://hdl.handle.net/11162/248472
Full text:
https://octaedro.com/wp-content/ ...
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Capítulo de libro
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martins, Susana Isabel; Santos, Miguel Augusto; Silveira Maia, Mónica
Date:
2022
Published in:
Prevención del fracaso académico y del abandono escolar. Barcelona. 2022 ; p. 39-53
Abstract:

Se presenta la teoría bioecológica del desarrollo humano como marco conceptual que puede sustentar un análisis multinivel y multifactorial de las variables asociadas al fracaso escolar y la deserción escolar. Se revisan algunos estudios que han abordado estos problemas utilizando el modelo bioecológico, para comprender cómo operan los factores de riesgo y protección y qué procesos de desarrollo están en marcha. Este conocimiento puede contribuir al diseño de planes de prevención e intervención para promover el éxito académico.

Se presenta la teoría bioecológica del desarrollo humano como marco conceptual que puede sustentar un análisis multinivel y multifactorial de las variables asociadas al fracaso escolar y la deserción escolar. Se revisan algunos estudios que han abordado estos problemas utilizando el modelo bioecológico, para comprender cómo operan los factores de riesgo y protección y qué procesos de desarrollo están en marcha. Este conocimiento puede contribuir al diseño de planes de prevención e intervención para promover el éxito académico.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación sobre literatura científica; intervención; prevención; abandono de estudios; fracaso escolar; motivación para los estudios; éxito escolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.