Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Técnica Freinet : uso dialógico del Lenguaje

URI:
https://hdl.handle.net/11162/248263
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Téllez Muñoz, Juan José; Ayala Montero, Moisés; Rodríguez Pino, Rafael; Palmero Sánchez, Juan Manuel
Date:
2020
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2020, n. 511, julio ; p. 34-42
Abstract:

Se analiza la “técnica Freinet”, el uso dialógico del Lenguaje, que busca y promueve el diálogo, la comunicación oral, como instrumento de intercambio entre alumnos y como aprendizaje importante para la vida. Los principios aprendizaje dialógico son: diálogo igualitario, inteligencia cultural, transformación, dimensión instrumental, altas expectativas, creación de sentido, solidaridad, e igualdad en las diferencias. Por último, describe la lectura dialógica como una herramienta para mejorar el clima del aula y las relaciones entre los distintos miembros de la comunidad educativa.

Se analiza la “técnica Freinet”, el uso dialógico del Lenguaje, que busca y promueve el diálogo, la comunicación oral, como instrumento de intercambio entre alumnos y como aprendizaje importante para la vida. Los principios aprendizaje dialógico son: diálogo igualitario, inteligencia cultural, transformación, dimensión instrumental, altas expectativas, creación de sentido, solidaridad, e igualdad en las diferencias. Por último, describe la lectura dialógica como una herramienta para mejorar el clima del aula y las relaciones entre los distintos miembros de la comunidad educativa.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje; diálogo; comunicación; destrezas básicas; cooperación; lenguaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.