Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Y ahora qué hago? : talleres de acompañamiento emocional

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239761
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Iniesta Guirao, Glòria
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 311, diciembre ; p. 57-62
Abstract:

Se presenta una propuesta didáctica enfocada a tratar la realidad de las autolesiones con alumnado de tercer ciclo de primaria para incidir en la gestión positiva de las emociones intensas. Se destaca la importancia de que los docentes se detengan a analizar con el alumnado sus sentimientos y qué conductas asocian a cada emoción, lo que les permitirá identificar cuáles de estos afrontamientos son saludables y cuales no lo son.

Se presenta una propuesta didáctica enfocada a tratar la realidad de las autolesiones con alumnado de tercer ciclo de primaria para incidir en la gestión positiva de las emociones intensas. Se destaca la importancia de que los docentes se detengan a analizar con el alumnado sus sentimientos y qué conductas asocian a cada emoción, lo que les permitirá identificar cuáles de estos afrontamientos son saludables y cuales no lo son.

Leer menos
Materias (TEE):
emoción; desarrollo afectivo; enseñanza primaria; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.