Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una mirada hacia la pedagogía lenta en la educación

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239514
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gutiérrez Ujaque, Daniel
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 312, febrero ; p. 43-46
Abstract:

Se presenta el movimiento "slow education" que hace referencia a un estado emocional y mental cuyo objetivo es potenciar la calidad antes que la cantidad al realizar cualquier tarea cotidiana, y así realzar el valor afectivo y emocional de ese momento. Implica entender el tiempo como un elementos de calidad. Se plantean diez propuestas prácticas para implementar la pedagogía lenta en las aulas escolares y contribuir a generar aprendizajes significativos y reales.

Se presenta el movimiento "slow education" que hace referencia a un estado emocional y mental cuyo objetivo es potenciar la calidad antes que la cantidad al realizar cualquier tarea cotidiana, y así realzar el valor afectivo y emocional de ese momento. Implica entender el tiempo como un elementos de calidad. Se plantean diez propuestas prácticas para implementar la pedagogía lenta en las aulas escolares y contribuir a generar aprendizajes significativos y reales.

Leer menos
Materias (TEE):
ritmo de aprendizaje; aprendizaje lento; tiempo de aprendizaje; formación inicial; formación de profesores; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.