Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La lectura en voz alta : puerta de entrada de la literatura a la escuela

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239350
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Clapés Bot, Elisabet; Piera Martorell, Maria del Mar; Bertrán Corredor, Victòria
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 313, marzo ; p. 25-29
Abstract:

Se destaca la importancia de la lectura en voz alta por parte del docente como estrategia que abre la puerta a descubrir libros y autores, aprovechando las efemérides para fomentar una cultura literaria que servirá de base para la construcción de futuros lectores. Se presentan diversas actividades, juegos y concursos para llevar a cabo este acompañamiento lector que hace de la lectura en voz alta un espacio de interacción con beneficios más allá del aula.

Se destaca la importancia de la lectura en voz alta por parte del docente como estrategia que abre la puerta a descubrir libros y autores, aprovechando las efemérides para fomentar una cultura literaria que servirá de base para la construcción de futuros lectores. Se presentan diversas actividades, juegos y concursos para llevar a cabo este acompañamiento lector que hace de la lectura en voz alta un espacio de interacción con beneficios más allá del aula.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; lectura en voz alta; literatura; medios de enseñanza; literatura infantil y juvenil; afición a la lectura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.