Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Impulsar un cambio cultural en el uso de la bicicleta desde el ámbito educativo

URI:
https://hdl.handle.net/11162/235547
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Julián Clemente, José Antonio; Ibor Bernalte, Eduardo; Aibar Solana, Alberto
Date:
2021
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2021, n. 74, octubre-diciembre ; p. 38-45
Abstract:

Se plantean cuatro acciones transformadoras para impulsar el uso de la bicicleta desde el ámbito educativo. Se busca organizar el centro para albergar unidades didácticas y buscar la interdisciplinariedad, orientar a las familias en cómo incorporarla y exigir un liderazgo político. Se destaca el uso de la bicicleta como parte muy importante del desarrollo de la alfabetización física además de ser ejemplo de sostenibilidad y movilidad activa.

Se plantean cuatro acciones transformadoras para impulsar el uso de la bicicleta desde el ámbito educativo. Se busca organizar el centro para albergar unidades didácticas y buscar la interdisciplinariedad, orientar a las familias en cómo incorporarla y exigir un liderazgo político. Se destaca el uso de la bicicleta como parte muy importante del desarrollo de la alfabetización física además de ser ejemplo de sostenibilidad y movilidad activa.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo sostenible; participación de los padres; educación física; deporte; medios de enseñanza; interdisciplinariedad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.