Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Descansos activos : estrategias y recursos para los diferentes niveles educativos

URI:
https://hdl.handle.net/11162/235545
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sánchez López, Mairena; Ruiz Hermosa, Abel
Date:
2022
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2022, n. 75, enero-marzo ; p. 34-41
Abstract:

Se presentan diversas estrategias y recursos para realizar descansos activos desde el segundo ciclo de educación infantil hasta la educación universitaria. Se realiza una breve contextualización sobre los mismos aportando su estructura, características así como la clasificación según su finalidad. Se concluye realizando algunas recomendaciones sobre su implementación en el aula.

Se presentan diversas estrategias y recursos para realizar descansos activos desde el segundo ciclo de educación infantil hasta la educación universitaria. Se realiza una breve contextualización sobre los mismos aportando su estructura, características así como la clasificación según su finalidad. Se concluye realizando algunas recomendaciones sobre su implementación en el aula.

Leer menos
Materias (TEE):
descanso; ejercicio; motivación; proceso de aprendizaje; rendimiento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.