Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprender y enseñar con las TIC : expectativas, realidad y potencialidades

URI:
http://hdl.handle.net/11162/23405
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Coll Salvador, César
Date:
2008
Published in:
Boletín de la Institución Libre de Enseñanza. 2008, n. 72, diciembre ; p. 17-40
Abstract:

Se analiza el impacto de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la educación escolar. Se basa en diversos estudios sobre su incorporación a la educación y sus efectos en los procesos de enseñanza y aprendizaje. Se reflexiona sobre el desfase que existe entre las elevadas expectativas de cambio y mejora de la educación escolar generadas por estas tecnologías y los limitados avances conseguidos hasta el momento y acerca del enfoque necesario para que el empleo de dicha tecnología consiga resultados que justifiquen las expectativas.

Se analiza el impacto de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la educación escolar. Se basa en diversos estudios sobre su incorporación a la educación y sus efectos en los procesos de enseñanza y aprendizaje. Se reflexiona sobre el desfase que existe entre las elevadas expectativas de cambio y mejora de la educación escolar generadas por estas tecnologías y los limitados avances conseguidos hasta el momento y acerca del enfoque necesario para que el empleo de dicha tecnología consiga resultados que justifiquen las expectativas.

Leer menos
Materias (TEE):
nuevas tecnologías; educación; enseñanza; aprendizaje
Otras Materias:
Internet; sociedad de la información
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.