Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprendemos a comunicarnos con la ayuda de agendas y materiales visuales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/22318
Education Level:
Educación Infantil
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pérez Martínez, María Asunción; Rojo Heras, Cristina
Date:
2006
Published in:
Aula de infantil. 2006, n. 31, mayo-junio ; p. 32-35
Abstract:

Se relata la forma en que se ha incorporado en el día a día del aula una metodología y unos materiales que favorecen el desarrollo de la comunicación en niños con importantes problemas en este sentido. La metodología de trabajo abarca como recursos principales la imagen, la utilización de signos básicos del sistema Bimodal y en el aula mantener un espacio estructurado.

Se relata la forma en que se ha incorporado en el día a día del aula una metodología y unos materiales que favorecen el desarrollo de la comunicación en niños con importantes problemas en este sentido. La metodología de trabajo abarca como recursos principales la imagen, la utilización de signos básicos del sistema Bimodal y en el aula mantener un espacio estructurado.

Leer menos
Materias (TEE):
comunicación; comunicación no verbal; educación especial
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.