Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Diario de una pandemia : educación emocional y Agenda 2030

URI:
https://hdl.handle.net/11162/215562
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Morales Hernández, Antonio José
Date:
2021
Published in:
Aula de innovación educativa. 2021, n. 309, octubre ; p. 38-42
Abstract:

Se describe cómo la COVID-19 ha puesto en evidencia la fragilidad de la «normalidad» del modelo de mundo. Pero, a su vez, ha permitido aprender dos cuestiones clave : la importancia de la educación emocional para superar los momentos de excepcionalidad y la necesidad de implementar la transformación ecosocial a escala planetaria que plantea la Agenda 2030.

Se describe cómo la COVID-19 ha puesto en evidencia la fragilidad de la «normalidad» del modelo de mundo. Pero, a su vez, ha permitido aprender dos cuestiones clave : la importancia de la educación emocional para superar los momentos de excepcionalidad y la necesidad de implementar la transformación ecosocial a escala planetaria que plantea la Agenda 2030.

Leer menos
Materias (TEE):
epidemia; desarrollo afectivo; emoción; personal docente; educación ambiental; cambio social
Otras Materias:
COVID-19; Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.