Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Álgebra y discapacidad visual : material para operaciones con polinomios

URI:
https://hdl.handle.net/11162/208529
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Escalante Castilleja, Evelyn Lizbeth; Carrillo García, Carolina del Rosario; López Flores, José Iván
Date:
2020
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2020, n. 90 ; p. 36-42
Abstract:

Se describen algunas dificultades que enfrentan estudiantes con discapacidad visual, específicamente con el contenido de álgebra. Considerando el uso de los materiales didácticos concretos como una herramienta que permite atender esta problemática, se propone una alternativa para la enseñanza de conceptos algebraicos, así como los primeros resultados de su aplicación con dos estudiantes.

Se describen algunas dificultades que enfrentan estudiantes con discapacidad visual, específicamente con el contenido de álgebra. Considerando el uso de los materiales didácticos concretos como una herramienta que permite atender esta problemática, se propone una alternativa para la enseñanza de conceptos algebraicos, así como los primeros resultados de su aplicación con dos estudiantes.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; álgebra; didáctica; medios de enseñanza; actividades escolares; ceguera; percepción táctil
Otras Materias:
bachillerato; discapacidad visual
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.