Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Acción comunicativa y proceso educativo : J. Habermas y M. Lipman

URI:
http://hdl.handle.net/11162/20084
Full text:
https://previa.uclm.es/ab/educac ...
View/Open
00620103000052.pdf (3.247Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Miranda Alonso, Tomás
Date:
1991
Published in:
Ensayos : revista de la Escuela Universitaria de Formación del Profesorado de Albacete. 1991, n. 5 ; p. 33-46
Abstract:

Se expone lo que J. Habermas entiende por acción comunicativa orientada al entendimiento y se defiende qué es este el tipo de acción que se ha de dar en el proceso educativo. Se propone como ejemplo de este modelo de relación en la escuela, el programa de filosofía para niños de M. Lipman, donde la clase se convierte en una comunidad de investigación y de búsqueda cooperativa de la verdad.

Se expone lo que J. Habermas entiende por acción comunicativa orientada al entendimiento y se defiende qué es este el tipo de acción que se ha de dar en el proceso educativo. Se propone como ejemplo de este modelo de relación en la escuela, el programa de filosofía para niños de M. Lipman, donde la clase se convierte en una comunidad de investigación y de búsqueda cooperativa de la verdad.

Leer menos
Materias (TEE):
centro de enseñanza; eficacia del centro de enseñanza; comunicación
Otras Materias:
Habermas, Jürgen; Lipman, Matthew
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.