Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contextos de la educación y formación musical : las programaciones didácticas por competencias

URI:
http://hdl.handle.net/11162/192080
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vernia Carrasco, Ana Mercedes
Date:
2019
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2019, n. 81, octubre-diciembre ; p. 37-43
Abstract:

Se analizan las escuelas de música y los conservatorios como auténticos formadores y educadores de la música, a pesar de están desvinculados de los diferentes ámbitos y niveles educativos. Se muestran los contextos en los que la música supone una herramienta de formación, educación, inclusión y de empleabilidad. Se deduce que las competencias musicales han cambiado y que son necesarios otros planteamientos.

Se analizan las escuelas de música y los conservatorios como auténticos formadores y educadores de la música, a pesar de están desvinculados de los diferentes ámbitos y niveles educativos. Se muestran los contextos en los que la música supone una herramienta de formación, educación, inclusión y de empleabilidad. Se deduce que las competencias musicales han cambiado y que son necesarios otros planteamientos.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; escuela de música; formación de profesores; destreza; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.