Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los docentes como agentes de prevención y detección de los Trastornos de la Conducta Alimentaria (TCA)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/190105
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Moreno López, Mercedes
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2019, n. 497, marzo-abril ; p. 84-91
Abstract:

Los Trastornos de la Conducta Alimentaria (TCA) se consideran ya la tercera enfermedad en la adolescencia. Por ello, y por las consecuencias tan graves que pueden acarrear, se desarrollan en este trabajo posibles claves para prevenirla y detectarla desde su aparición dentro del contexto escolar, ya que éste, puede tener un impacto importante en la formación de actitudes y recursos de los futuros adolescentes.

Los Trastornos de la Conducta Alimentaria (TCA) se consideran ya la tercera enfermedad en la adolescencia. Por ello, y por las consecuencias tan graves que pueden acarrear, se desarrollan en este trabajo posibles claves para prevenirla y detectarla desde su aparición dentro del contexto escolar, ya que éste, puede tener un impacto importante en la formación de actitudes y recursos de los futuros adolescentes.

Leer menos
Materias (TEE):
salud; educación alimentaria; nutrición; trastorno del metabolismo; hábito alimentario
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.