Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Context

Export Search MetadataExport search BibTex

Discover

AuthorMiranda Casas, Ana (2)Moreno Murcia, Juan Antonio (2)Presentación Herrero, María Jesús (2)Rosário, Pedro (2)Alonso Tapia, Jesús (1)... moreSubject
motivación (21)
educación física (4)estudiante (4)estrategia de aprendizaje (3)adolescente (2)... moreDate issue2019 (5)2014 (4)2011 (3)2015 (3)2018 (2)

Try these too...

Search

Show advanced filtersHide advanced filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 21

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title asc
  • Title desc
  • Issue date asc
  • Issue date desc
  • Results per page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    El papel mediador de la autoeficacia y la utilidad entre el conocimiento y el uso de estrategias de autorregulación del aprendizaje 

    Cerezo Menéndez, Rebeca; Fernández Alba, Estrella; Amieiro, Natalia [et al.]. 2019
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    Sentarse, escuchar y repetir : ¿existe otra forma de enseñar historia? 

    Bécares Rodríguez, Laura; Busto Zapico, Miguel; Hoyos González, Carmen de. 2016
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    Why do adults go to adult secondary school? 

    Donvito, Angel. 2019
  • Fichero adjunto

    Modelo de predicción de la satisfacción con la educación física y la escuela 

    Baena Extremera, Antonio; Granero Gallegos, Antonio. 2015
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    Propuesta para mejorar la didáctica de la biodiversidad en la asignatura de Biología y Geología de 4º de ESO 

    Santos Ellacuría, Ibone. 2018
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    Relaciones entre metas de logro 3×2 y satisfacción de la necesidad psicológica básica de competencia 

    Cecchini Estrada, José Antonio; Méndez Giménez, Antonio; García Romero, Cristina. 2019
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    Modelo causal de la satisfacción con la vida en adolescentes de educación física 

    Moreno Murcia, Juan Antonio; Vera, José Antonio. 2011
  • Fichero adjunto

    El efecto modulador de los patrones temporales sobre el logro en el aprendizaje autorregulado 

    Gutiérrez Braojos, Calixto; Salmerón Pérez, Honorio; Muñoz Cantero, Jesús Miguel. 2014
  • Fichero adjunto

    La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria 

    Regueiro, Bibiana; Suárez, Natalia; Valle, Antonio [et al.]. 2015
  • Fichero adjuntoArchivo adjunto en URL externa

    Clima emocional de clase : naturaleza, medida, efectos e implicaciones para la educación 

    Alonso Tapia, Jesús; Nieto Vizcaíno, Carmen. 2019
  • 1
  • 2
  • 3
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.