Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Bones pràctiques per combatre l’absentisme escolar a secundària a les Illes Balears

URI:
http://hdl.handle.net/11162/148004
Full text:
http://diari.uib.cat/digitalAsse ...
View/Open
Anuari_educacio_2017p270.pdf (97.61Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Amer Fernández, Joan Alfred; Vives Barceló, Margalida; Pascual Barrio, María Belén; Félix Arranz, María; Tamayo Ortiz, Alejandro
Date:
2017
Published in:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2017 ; p. 270-286
Abstract:

L'absentisme escolar és una problemàtica en la qual intervenen aspectes personals, familiars, escolars, comunitaris i socioeconòmics. Per combatre’l, els centres de les Illes Balears disposen d'un protocol facilitat per la Conselleria d'Educació. En aquest sentit, es pretén estudiar les bones pràctiques per lluitar contra l'absentisme en centres de secundària de les Illes Balears. S'escullen aquells centres que, tot i que són en zones poblacionals on podria haver-hi més risc social, presenten baixos índexs d'absentisme. Es fa una selecció de centres, també, tenint en compte criteris de representativitat territorial i que incloguin al conjunt de les Illes Balears. La metodologia és qualitativa, amb 42 entrevistes entre equips directius, orientadors i tutors d’11 centres diferents. Els principals resultats apunten a una adaptació del protocol adequada i les actuacions contra l'absentisme als centres i, alhora, a una necessitat que es treballi més amb les famílies.

L'absentisme escolar és una problemàtica en la qual intervenen aspectes personals, familiars, escolars, comunitaris i socioeconòmics. Per combatre’l, els centres de les Illes Balears disposen d'un protocol facilitat per la Conselleria d'Educació. En aquest sentit, es pretén estudiar les bones pràctiques per lluitar contra l'absentisme en centres de secundària de les Illes Balears. S'escullen aquells centres que, tot i que són en zones poblacionals on podria haver-hi més risc social, presenten baixos índexs d'absentisme. Es fa una selecció de centres, també, tenint en compte criteris de representativitat territorial i que incloguin al conjunt de les Illes Balears. La metodologia és qualitativa, amb 42 entrevistes entre equips directius, orientadors i tutors d’11 centres diferents. Els principals resultats apunten a una adaptació del protocol adequada i les actuacions contra l'absentisme als centres i, alhora, a una necessitat que es treballi més amb les famílies.

Leer menos
 

El absentismo escolar es una problemática donde intervienen aspectos personales, familiares, escolares, comunitarios y socioeconómicos. Para combatirlo, los centros de las Islas Baleares disponen de un protocolo facilitado por la Consejería de Educación. En este sentido, se pretende estudiar las buenas prácticas para luchar contra el absentismo en centros de secundaria de las Islas Baleares. Se escogen aquellos centros que, a pesar de estar en zonas poblacionales donde podría haber más riesgo social, presentan bajos índices de absentismo. Se lleva a cabo una selección de centros, también, teniendo en cuenta criterios de representatividad territorial y que incluyan al conjunto de las Islas Baleares. La metodología es cualitativa, con 42 entrevistas entre equipos directivos, orientadores y tutores de 11 centros diferentes. Los principales resultados apuntan a una adecuada adaptación del protocolo y las actuaciones contra el absentismo en los centros y, a su vez, una necesidad de trabajar más con las familias.

El absentismo escolar es una problemática donde intervienen aspectos personales, familiares, escolares, comunitarios y socioeconómicos. Para combatirlo, los centros de las Islas Baleares disponen de un protocolo facilitado por la Consejería de Educación. En este sentido, se pretende estudiar las buenas prácticas para luchar contra el absentismo en centros de secundaria de las Islas Baleares. Se escogen aquellos centros que, a pesar de estar en zonas poblacionales donde podría haber más riesgo social, presentan bajos índices de absentismo. Se lleva a cabo una selección de centros, también, teniendo en cuenta criterios de representatividad territorial y que incluyan al conjunto de las Islas Baleares. La metodología es cualitativa, con 42 entrevistas entre equipos directivos, orientadores y tutores de 11 centros diferentes. Los principales resultados apuntan a una adecuada adaptación del protocolo y las actuaciones contra el absentismo en los centros y, a su vez, una necesidad de trabajar más con las familias.

Leer menos
 
Materias (TEE):
absentismo; enseñanza secundaria; prevención; intervención; análisis cualitativo
Otras Materias:
Baleares (Comunidad Autónoma)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.