Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Intercambio CLIL en Educación Física y CCNA, 1º ESO

URI:
http://hdl.handle.net/11162/136184
View/Open
intercambio_clil_en_ed_fisica_y_ccna_1_eso_revista_impresa_21.pdf (429.5Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Aguilera Jacobsen, Christian; Casado Corral, Raúl; Delgado Robayna, Alexia
Date:
2015
Published in:
Jameos : publicación del CEP de Lanzarote. 2015, n. 21; p. 18-21
Abstract:

El profesorado CLIL de los IES César Manrique y Tinajo propuso diseñar dos situaciones complementarias de aprendizaje con la intención de que su alumnado protagonizaran el proceso de aprendizaje, además de estimular su interés y participación al situarles al frente de situaciones de comunicación real. El hecho de que los alumnos y alumnas pertenecieran a dos municipios diferentes hizo que el factor interpersonal jugara un papel muy relevante en este intercambio.

El profesorado CLIL de los IES César Manrique y Tinajo propuso diseñar dos situaciones complementarias de aprendizaje con la intención de que su alumnado protagonizaran el proceso de aprendizaje, además de estimular su interés y participación al situarles al frente de situaciones de comunicación real. El hecho de que los alumnos y alumnas pertenecieran a dos municipios diferentes hizo que el factor interpersonal jugara un papel muy relevante en este intercambio.

Leer menos
Materias (TEE):
método activo; intercambio escolar; lengua inglesa; educación física; ciencias de la naturaleza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.