Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Acreditación a l'ensenyament obligatori : utopia i-o realitat

URI:
http://hdl.handle.net/11162/12174
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Masalles Román, Josep
Date:
2000
Published in:
Perspectiva escolar. 1999, n. 241, enero ; p. 2-10
Abstract:

La acreditación de la etapa de Educación Secundaria Obligatoria condiciona esencialmente el futuro académico y profesional de los jóvenes. La escuela ha de intentar que todo el alumnado aprenda, progrese y obtenga la acreditación de ESO. Conseguir con éxito los objetivos escritos de la LOGSE requiere no solamente una reforma del sistema educativo, sino también una voluntad global de toda la sociedad, sumando coordinadamente y coherentemente todo los esfuerzos escolares y no escolares.

La acreditación de la etapa de Educación Secundaria Obligatoria condiciona esencialmente el futuro académico y profesional de los jóvenes. La escuela ha de intentar que todo el alumnado aprenda, progrese y obtenga la acreditación de ESO. Conseguir con éxito los objetivos escritos de la LOGSE requiere no solamente una reforma del sistema educativo, sino también una voluntad global de toda la sociedad, sumando coordinadamente y coherentemente todo los esfuerzos escolares y no escolares.

Leer menos
Materias (TEE):
evaluación formativa; evaluación continua; orientación pedagógica; reforma educativa; criterio de evaluación
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.