Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Qué papel debería desempeñar el alumnado en la dirección de los centros educativos?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11729
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sánchez Rivas, Enrique
Date:
2002
Published in:
Kikirikí : cooperación educativa. 2002, n. 65, junio-julio-agosto ; p. 16-19
Abstract:

La intención del artículo es despertar en el lector una reflexión crítica sobre la participación del alumnado en la dirección de su centro y en el contexto organizativo general del sistema educativo. Para lograrlo presenta una interpretación de la confrontación de la realidad con 'lo deseable' y marca las pautas sobre las que han de construirse los proyectos que den pie a una mayor implicación de los alumnos en las tareas directivas.

La intención del artículo es despertar en el lector una reflexión crítica sobre la participación del alumnado en la dirección de su centro y en el contexto organizativo general del sistema educativo. Para lograrlo presenta una interpretación de la confrontación de la realidad con 'lo deseable' y marca las pautas sobre las que han de construirse los proyectos que den pie a una mayor implicación de los alumnos en las tareas directivas.

Leer menos
Materias (TEE):
participación de los estudiantes; gestión del centro de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.