Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Lengua y enseñanza de la lengua en la educación secundaria : reflexiones sobre un desencuentro

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11720
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Núñez Delgado, María Pilar; Vera Hidalgo, Manuel
Date:
2002
Published in:
Kikirikí : cooperación educativa. 2002, n. 64, marzo-mayo ; p. 32-37
Abstract:

La enseñanza de la lengua presenta inadecuaciones fragantes de hábitos didácticos. La tesis que se presenta en el artículo es superar la paradoja entre enseñar estructuras, esquemas, principios, preceptos conceptos, reglas, ... rigurosas y científicamente lingüísticas o bien lo que los jóvenes precisan una lengua viva, flexible y creadora. Cada vez se echa más en falta una enseñanza lingüística que se fundamente en la necesidad de imaginar y hacer cosas que tenemos los seres vivos.

La enseñanza de la lengua presenta inadecuaciones fragantes de hábitos didácticos. La tesis que se presenta en el artículo es superar la paradoja entre enseñar estructuras, esquemas, principios, preceptos conceptos, reglas, ... rigurosas y científicamente lingüísticas o bien lo que los jóvenes precisan una lengua viva, flexible y creadora. Cada vez se echa más en falta una enseñanza lingüística que se fundamente en la necesidad de imaginar y hacer cosas que tenemos los seres vivos.

Leer menos
Materias (TEE):
lenguaje; enseñanza de lenguas; comunicación; juventud
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.