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Balio erantsi handiko ikastetxeen ezaugarriak eta jardunbide egokiak. Behin betiko txostena. I. fasea (2012. urtea)

URI:
http://hdl.handle.net/11162/113121
Texto completo:
http://www.isei-ivei.net/eusk/ar ...
Ver/Abrir
isei_2013_01_eusk.pdf (765.8Kb)
Nivel Educativo:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Tipo Documental:
Monografía
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
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Estadísticas:
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Metadatos:
Mostrar el registro completo del ítem
Autor:
Lizasoain Hernández, Luis; Angulo Vargas, Araceli; Azpillaga Larrea, Verónica; Damborenea Isusi, María Dolores; Del-Frago Arbizu, Rakel; Etxeberria Sagastume, Felipa; Intxausti Intxausti, Nahia; Joaristi Olariaga, Luis Maria; Méndez Usillos, Yolanda; Núñez Fernández, Carmen; Valadez Monreal, Concepción
Fecha:
2013
Resumen:

Primera fase de un estudio que analiza las buenas prácticas llevadas a cabo por los centros escolares que mejores resultados obtuvieron en la Evaluación Diagnóstica. Se observan aspectos como su metodología, profesorado, programas de apoyo, tratamiento de la diversidad, etc. y se presenta una primera versión de lo que puede llegar a ser el catálogo de buenas prácticas. Según las conclusiones de esta primera fase, las buenas prácticas no se dan en todos los centros estudiados, pero sí en una mayoría significativa (60-75%) y pasan por un seguimiento muy cercano del trabajo del alumnado a través de la tutoría, en contacto estrecho con las familias y con las tareas a realizar claramente fijadas. También incluyen una alta atención a la diversidad (alumnado con NEE, inmigrante, de bajo rendimiento¿), con una eficiente gestión de los recursos internos: programas de refuerzo, duplicación de docentes en determinadas aulas, etc. Otra buena práctica es la detección precoz de las dificultades del alumnado y la intervención temprana sobre las mismas, mediante frecuentes evaluaciones de carácter formativo.

Primera fase de un estudio que analiza las buenas prácticas llevadas a cabo por los centros escolares que mejores resultados obtuvieron en la Evaluación Diagnóstica. Se observan aspectos como su metodología, profesorado, programas de apoyo, tratamiento de la diversidad, etc. y se presenta una primera versión de lo que puede llegar a ser el catálogo de buenas prácticas. Según las conclusiones de esta primera fase, las buenas prácticas no se dan en todos los centros estudiados, pero sí en una mayoría significativa (60-75%) y pasan por un seguimiento muy cercano del trabajo del alumnado a través de la tutoría, en contacto estrecho con las familias y con las tareas a realizar claramente fijadas. También incluyen una alta atención a la diversidad (alumnado con NEE, inmigrante, de bajo rendimiento¿), con una eficiente gestión de los recursos internos: programas de refuerzo, duplicación de docentes en determinadas aulas, etc. Otra buena práctica es la detección precoz de las dificultades del alumnado y la intervención temprana sobre las mismas, mediante frecuentes evaluaciones de carácter formativo.

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Ebaluazio diagnostikoan emaitza onenak lortu zituzten ikastetxeen jarraibide egokiak aztertzen dituen ikerketaren lehen fasea. Hainbat alderdiri erreparatu zaie: metodologia, irakasleak, laguntza-programak, aniztasunaren trataera, eta abar. Horrela, jardunbide egokien katalogoa izan litekeenaren lehen bertsioa osatu da. Lehen fase horretako ondorioen arabera, jardunbide egokiak ez dira ematen aztertutako ikastetxe guztietan, baina bai gehiengo esanguratsu batean (% 60-75). Jardunbide horien artean dago ikasleen lanari jarraipen oso estua egitea tutoretzaren bidez, familiekin harreman estuan eta bete-beharreko lanak argi eta garbi finkatuta. Baita aniztasunari eskaintzen dioten arreta handia ere, (HPBko ikasleak, ikasle etorkinak, errendimendu apalekoak¿), ikastetxearen barneko baliabideak egoki erabiliz: indartze-programak, zenbait ikasgelatan bi irakaslek batera jardutea, etab. Beste jarraibide egoki bat da ikasleen zailtasunak goiz antzematea eta zailtasunak gainditzeko arin esku-hartzea, prestakuntzazko ebaluazioak sarri eginez.

Ebaluazio diagnostikoan emaitza onenak lortu zituzten ikastetxeen jarraibide egokiak aztertzen dituen ikerketaren lehen fasea. Hainbat alderdiri erreparatu zaie: metodologia, irakasleak, laguntza-programak, aniztasunaren trataera, eta abar. Horrela, jardunbide egokien katalogoa izan litekeenaren lehen bertsioa osatu da. Lehen fase horretako ondorioen arabera, jardunbide egokiak ez dira ematen aztertutako ikastetxe guztietan, baina bai gehiengo esanguratsu batean (% 60-75). Jardunbide horien artean dago ikasleen lanari jarraipen oso estua egitea tutoretzaren bidez, familiekin harreman estuan eta bete-beharreko lanak argi eta garbi finkatuta. Baita aniztasunari eskaintzen dioten arreta handia ere, (HPBko ikasleak, ikasle etorkinak, errendimendu apalekoak¿), ikastetxearen barneko baliabideak egoki erabiliz: indartze-programak, zenbait ikasgelatan bi irakaslek batera jardutea, etab. Beste jarraibide egoki bat da ikasleen zailtasunak goiz antzematea eta zailtasunak gainditzeko arin esku-hartzea, prestakuntzazko ebaluazioak sarri eginez.

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Materias (TEE):
desarrollo de la educación; práctica pedagógica; formación de profesores; asignación de recursos; evaluación; eficacia del centro de enseñanza; ambiente escolar; País Vasco; resultado de investigación
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