Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Estratègies per fomentar l'ús del català des de l'escola (i II). 'Estrategias para fomentar el uso del catalán desde la escuela (y II)'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11176
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sedó Camardons, Jordi
Date:
2001
Published in:
Escola catalana. 2001, n. 381, junio ; p. 41-42
Abstract:

El autor expone una serie de medidas con las que pretende por una parte, habituar a los escolares a usar el catalán y por otra, evitar aquellas medidas 'perniciosas' que perjudicarían su uso. Invitar y motivar a los escolares a usar la lengua fuera de la escuela, en cualquier situación cotidiana es un ejemplo de las primeras. No corregir continuamente los errores de un no catalanoparlante o forzar a los castellanoparlantes a usar el catalán como primera lengua, son un ejemplo de las segundas.

El autor expone una serie de medidas con las que pretende por una parte, habituar a los escolares a usar el catalán y por otra, evitar aquellas medidas 'perniciosas' que perjudicarían su uso. Invitar y motivar a los escolares a usar la lengua fuera de la escuela, en cualquier situación cotidiana es un ejemplo de las primeras. No corregir continuamente los errores de un no catalanoparlante o forzar a los castellanoparlantes a usar el catalán como primera lengua, son un ejemplo de las segundas.

Leer menos
Materias (TEE):
lengua catalana; inmersión cultural; estrategia de aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.