Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Ocho relatos, un mismo proyecto

URI:
http://hdl.handle.net/11162/102523
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hope, Max; Johnson, Neil; Messiou, Kyriaki; Taylor, Alison; Alfaro García, María Dolores; González Alonso, Elena; Sandoval Mena, Marta; Zapater Oliva, Ignacio; Antune, Sandra; Brito, Maria Adelaide; Costa, Maria Alexandra; Paes, Isabel; Vicente, Paolo; Vitorino, Teresa; Donaldson, Sara; MacArthur, Laura; Taysoim, Bridie; Echeita Sarrionandia, Gerardo; Larraz, Elena; López de la Iglesia, Amanda; Montenegro, Jaime; Simón Rueda, Cecilia; Vázquez Borque, Guillermo; Ainscow, Mel; Alford, Katie; Goldrick, Sue; Kaipanen, Maija; Verity, Matthew; Wildash, Joanne; Ferreira, Lina; Ferreira, Rosario; Velez, Rosario; Fitzwilliam-Pipe, Cathy; McElhone, Rachel
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 446, junio ; p. 50-63
Abstract:

Se describe cómo se lleva a la práctica el proyecto multilateral Comenius del Life Learning Programme, de la Unión Europea en los ocho centros de Secundaria participantes. Cuatro institutos ingleses (dos de Manchester y dos de Hull), dos españoles (en Madrid) y dos portugueses (en Lisboa) comparten propósitos semejantes: conseguir prácticas de aula más inclusivas, fomentar un aprendizaje significativo y entender la diversidad del alumnado como una oportunidad de la que aprender.

Se describe cómo se lleva a la práctica el proyecto multilateral Comenius del Life Learning Programme, de la Unión Europea en los ocho centros de Secundaria participantes. Cuatro institutos ingleses (dos de Manchester y dos de Hull), dos españoles (en Madrid) y dos portugueses (en Lisboa) comparten propósitos semejantes: conseguir prácticas de aula más inclusivas, fomentar un aprendizaje significativo y entender la diversidad del alumnado como una oportunidad de la que aprender.

Leer menos
Materias (TEE):
pedagogía diferencial; proyecto de investigación; relación profesor-alumno; proceso de aprendizaje; Europa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.