Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

PCPI : del cajón de sastre al aprendizaje con sentido

URI:
http://hdl.handle.net/11162/100468
Education Level:
Educación Secundaria
Formación Profesional
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Suazo López de Gámiz, José Javier
Date:
2013
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 439, noviembre ; p. 30-34
Abstract:

Se expone el trabajo que desarrolla el Centro Integrado Público de Formación Profesional Canastell, de San Vicente del Raspeig (Alicante), con los alumnos matriculados en los Programas de Cualificación inicial. Las características del alumnado, marcados por el fracaso escolar, requieren el desarrollo de estrategias de aprendizaje que provoquen su interés, los ayude a recuperar la confianza en sí mismos y los orienten a su incorporación al mundo laboral.

Se expone el trabajo que desarrolla el Centro Integrado Público de Formación Profesional Canastell, de San Vicente del Raspeig (Alicante), con los alumnos matriculados en los Programas de Cualificación inicial. Las características del alumnado, marcados por el fracaso escolar, requieren el desarrollo de estrategias de aprendizaje que provoquen su interés, los ayude a recuperar la confianza en sí mismos y los orienten a su incorporación al mundo laboral.

Leer menos
Materias (TEE):
formación profesional; fracaso escolar; acogida extra-escolar; familia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.